• НАЧАЛО
  • КОМПЮТРИ
  • ТЕХНОЛОГИЯ
  • ИНТЕРНЕТ
Channel.bg
  • Всички
  • Компютри
  • Технология
  • Интернет

Как да станеш инфлуенсър

Идеята да работиш като инфлуенсър те вълнува, най-вече защото си възхитен от възможността да можеш да работиш, говорейки за аргументи, които са важни за теб, които те интересуват и които мислиш, че могат да интересуват доста хора.
Не знаеш как да станеш инфлуенсър и затова си отлагал достатъчно време това твое желание. Ако нещата стоят така, трябва да си малко по-смел и да се опиташ да си пробиеш път в света на интернет като инфлуенсър.
Предупреждавам те, че пътя, който трябва да изминеш не е лесен: нужно е наистина много старание, отговорност и търпение преди да успееш в това начинание. Ако си готов, приеми предизвикателството и продължи да четеш. Пожелавам ти приятно четене и ти пожелавам сполука, за да успееш да превърнеш мечтите си в реалност!

 

Как да станеш инфлуенсър, ако нямаш никакъв опит

 

 

Преди всичко искам да изясня едно нещо: за мен да бъдеш инфлуенсър не е работа; можеш да станеш инфлуенсър, ако си компетентен в една или повече области и използваш тези знания в интернет, за да разпространиш тези твои познания.  Трябва да въздействаш върху мнението и избора на останалите по ясен и прозрачен начин, твърдейки само това, в което си наистина убеден, а не за да насочиш вниманието им към услуги или продукти, единствено поради икономически интерес.
След като изяснихме този аспект, можем да продължим и да разберем как да станеш инфлуенсър, ако нямаш никакъв опит. Трябва да се има предвид, че пътя, за да станеш инфлуенсър не е лесен, тъй като изисква многобройни и разностранни умения, и трябва да правиш всичко това сам.
Освен това трябва да знаеш, че не съществуват магически формули: информацията, която ти давам може да ти помогне да се превърнеш в утвърден професионалист, но трябва да прибавиш и капчица късмет към всичко това. Все пак той не зависи от никого, а само трябва да имаш точната идея, в точния момент и да я преследваш упорито.
Ако нямаш и най-смътна идея какво трябва да направиш, за да успееш да се превърнеш в инфлуенсър, то би трябвало да започнеш със следните неща, които ще ти изброя по-долу.


Развий твоите умения – един добър инфлуенсър трябва да знае да прави много неща: да се държи естествено пред видеокамерата; да има добри умения за писане; да е в състояние да поддържа добри отношения с фирмите, които се интересуват от създаденето съдържание; да има интересен и увлекателен начин на комуникация, и т.н. Ако имаш умения в някои от тези области, продължавай да ги усъвършенстваш; ако обаче в някои от тях не се чувстваш на нужното ниво, работи усърдно, за да попълниш тези пропуски.


Намери твоята ниша на пазара – ако не идентифицираш коя е твоята ниша, рискуваш да създадеш съдържания, които „казват всичко и нищо“.  И това, защото не си успял да откриеш темата, която е интересна за теб и за твоята аудитория. По този начин рискуваш да създадеш безинтересни съдържания. Затова намери тема, в която си наистина добър: пътешествия, ако искаш да бъдеш инфлуенсър в областта на пътуванията; книги, ако обичаш да четеш и искаш да бъдеш литературен инфлуенсър; технология, ако искаш да бъдеш tech инфлуенсър и т.н., и разкажи това по интересен и интригуващ начин на твоите последователи.

 

Създай издателски план – след като избереш темата или темите, трябва задължително да изготвиш издателски план и да планираш предварително какво съдържание да създадеш: заснемане на видеоклипове, да напишеш статии в собствения си блог, публикации в социалните мрежи и т.н. Можеш да си помогнеш с иструменти за търсене на актуалните тенденции, като Google Trends. Кои са специфичните теми, за които да говориш. Кога да ги създадеш и да ги публикуваш, за да имаш един вид издателски календар.


Създавай качествено съдържание – фокусирай всичко върху качеството и оригиналността. Погрижи се за всеки един детайл. Това ще бъде забелязано от потребителите, които стават все по-взискателни.


Мисли за твоята community – тя е ключа на твоя успех като инфлуенсър и си отговорен към хората, които я съставляват. Да създаваш съдържание, което е създадено специално тях, без намеса от страна на фирми, които биха могли да те убедят да създадеш един издателски проект за чиста икономическа печалба.  Тази твоя честност може да не ти се отплати в началото, но в дългосрочен план, със сигурност.

Взаимодействай с твоите последователи; отговаряй на коментарите, които пишат под твоите статии; съобразявай се с твоята публика.


Сътрудничество с други инфлуенсъри – това може да се окаже умен ход за по-голяма видимост. Взаимодействието с останалите инфлуенсъри, преди всичко, ще ти позволи да научиш от тях нови неща, да обменяш идеии и предложения за бъдещите ти проекти.


Грижи се за твоето онлайн присъствие – твоя канал YouTube, твоите профили във Facebook, Instagram, X, TikTok, Pinterest, LinkedIn и т.н. трябва да полагаш маниакални грижи. Освен това трябва да има последователност: трябва да използваш, в рамките на възможното, едно и също потребителско име и снимка на профила. По този начин твоята личност ще се отличи и ще можеш да създадеш твоя личен бранд. Трябва да познаваш много добре платформите, които ще използваш като инфлуенсър. Дали ще си инфлуенсър в TikTok, Instagram, LinkedIn или някоя друга платформа, трябва да си на ясно с функционирането на инструментите, които използват. И ако е възможно, да посещаваш специфични курсове за обучение.

 

Наблюдавай твоя прогрес – използвай аналитичните инструменти на платформите, които използваш. Например YouTube, Instagram, TikTok имат такива. Така ще можеш да наблюдаваш твоите постижения и да ги анализираш, за да разбереш от кои теми се интересуват най-много твоите последователи. По този начин ще можеш да адаптираш стратегията си въз основа на получните резултати. 


Бъди постоянен и търпелив – развитието като инфлуенсър изисква време и търпение. Продължвай да създаваш качествено съдържание и поддържай позитивна нагласа, въпреки пречките и трудностите, които без съмнение ще срщнеш по твоя път.


Как да станеш инфлуенсър и да печелиш

 

 

Но как печели инфлуенсърът? За това ще говорим в следващите редове.


Можем да кажем, че печели в зависимост от темите, които обсъжда и начина по който го прави. Казано с думи прости, печалбите зависят от три основни източника: реклама, сътрудничество с фирми и бранд и чрез партньорски програми.
Печалбите, произлизащи от реклама, могат да се генерират в момента, в който решиш да публикуваш реклама в блога ти. Това може да стане чрез системи като AdSense или чрез Партньорските програми на YouTube.
Печалбите от реклама варират в зависимост от общия брой показвания на твоите статии или видеоклипове, така че трябва да бъдат наистина много, за да имаш значителни печалби.
Що се отнасе до партньорството с фирми и бранд трябва да знаеш, че в качеството на инфлуенсър можеш да имаш определено влияние върху поведението на твоите последователи. Би могъл да ги насочиш да използват или да купят определен продукт или услуга. Това фирмите го знаят и, ако имаш голяма аудитория, биха могли да ти предложат създаването на спонсорирано съдържание.
Преди да приемеш тези предложения трябва да се увериш, че продуктите и услугите, които ще рекламираш наистина си заслужават и ще се окажат интересни за твоята community: не приемай партньорства, гледайки само печалбите. По-добре да изгубиш някой лев, отколкото уеб репутацията, която си си изградил до този момент.
Освен това, дори когато мислиш, че си заслужава да си сътрудничиш с някой бранд, винаги съобщавай за спонсорството в създаденето от теб съдържание, например: Тази статия е реализирана в сътрудничество с [името на бранда] или използвай hashtag #adv или #sp в публикациите в социалните мрежи. 
Партньорските програми, от друга страна, ти позволяват да създаваш партньрски линкове, които да включиш в съдържанието и ще можеш да печелиш процент от всяка продажба на продукт или услуга, генерирана чрез тях.
Един такъв пример е партньорската програма на Amazon и така можеш да станеш инфлуенсър Amazon, продавайки продукти в известния онлайн магазин чрез партньорски линкове, които ако генерират продажба в следващите 24 часа от кликването върху тях, ще ти позволят да получиш процент от печалбата, който понякога достига 12% в зависимост от продукта. Разбира се това няма да повлияе върху продажната цена.
Съществуват и диверсифицирани източници на приходи, като например участието в събития на живо или публикуването на книга: обикновено това се предлага на хора, които са утвърдени инфлуенсъри поне на национално ниво. Ако успееш да постигнеш високо ниво на известност е много вероятно да ти бъдат предложени подобни възможности и от фирми, които се занимават с организирането светски събития или издателски къщи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

influencer

Интернет