Обичаш да правиш ръчно изработени продукти и се чудиш как работи онлайн продажбата, за да разбереш дали е добра идея да отвориш онлайн магазин и да продаваш там твоите изделия. Имаш много въпроси и искаш да разбереш какви са рисковете и ползите от онлайн търговията и най-важното - какво трябва да направиш, за да започнеш такъв бизнес безопасно, лесно и бързо. Уверявам те, че продажбата в интернет не е толкова сложна, колкото си мислиш.След като прочетеш следващите редове, ще успееш да постигнеш целта си, без да се нуждаеш от специални компютърни познания. Уверявам те. Хайде, настани се удобно и отдели малко време за себе си. Пожелавам ти приятно четене!
Как да продаваш онлайн
Първо, трябва да знаеш, че онлайн продажбите могат да се осъществяват чрез различни канали, като всеки от тях има своите плюсове и минуси. Ако вече имаш разработен бизнес и искаш да разшириш клиентелата си или се наслаждаваш на създаването на продукти, една от първите опции, които ти препоръчвам е отварянето на онлайн магазин, посветен на продажбата на продукти и услуги.
В следващите параграфи искам да ти илюстрирам няколко полезни решения, напълно персонализирани и подходящи за твоите индивидуални нужди.
Shopify
Първата услуга, която искам да ти предложа е Shopify, която е достъпна като приложение за Android и iPhone/iPad, която ти позволява да създадеш изключително лесно електронна търговия с неограничени продукти, хоствани на сървърите на платформата и идентифицирани с безплатно домейн име shopify.com, но ти дава също така възможност за използване на персонализиран домейн. С Shopify можеш лесно и незабавно да управляваш поръчки, продукти, клиенти, плащания, доставка и инвентаризация. Услугата също така предлага възможност за създаване на маркетингови кампании в социалните мрежи, чрез имейли и SMS и за създаване на витрини във Facebook и Instagram. Платформата предлага възможност да се възползваш от безплатния тридневен пробен период, без да използваш кредитната си карта. След това следва още един тримесечен пробен период на цена 1€ на месец. За да направиш това, отиди на официалния уебсайт на услугата и щракни върху бутона Start free trial и отговори на въпросите (напр. дали си начинаещ, предпочиташ ли да продаваш в онлайн магазин, социални медии и т.н.), избери държавата, в която ще се намира магазинът, и щракни върху Next. След това трябва да се регистрираш и да създадеш своя Shopify ID. За повече информация винаги можеш да се обърнеш към специалната страница на Помощния център на Shopify. След като приключиш пробния период, ще можеш да избереш един от четирите предлагани планове за абонамент с месечен абонамент или с 25% спестяване при годишен абонамент.
Абонаментен план Основен – идеален за частни лица и малки фирми, месечната му цена е 19 € при годишно заплащане на абонамента или 27 € при месечно заплащане. Включва създаване на онлайн магазин с валутна конверсия; неограничен брой на предлаганите за продажба стоки или услуги; 24/7 поддръжка; достъп до 60+ отчети за проследяване на ефективността на магазина и идентифициране на възможностите за оптимизация; комисионни за използването на кредитни карти 1,9% + 0,50 BGN online; POS Pro.
Абонаментен план Растеж – идеален за малки фирми, месечната му е цена е 74 € или 56 € при годишно заплащане. Включва създаване на онлайн магазин с валутна конверсия; 24/7 поддръжка; достъп до 60+ отчети за проследяване на ефективността на магазина и идентифициране на възможностите за оптимизация; 5 служителски акаунта; комисионни за използването на кредитни карти
1,9% + 0,50 BGN online; POS Pro.
Абонаментен план Разширен – идеален за средни и големи фирми, месечната му е цена е 384 € или 289 € при годишно заплащане. Включва създаване на онлайн магазин с валутна конверсия; разширена 24/7 поддръжка; персонализирани доклади и анализи за проследяване на ефективността на магазина и идентифициране на възможностите за оптимизация; 15 служителски акаунта; комисионни за използването на кредитни карти 1,7% + 0,50 BGN; POS Pro.
Абонаментен план Plus – идеален за големи фирми, месечната му е цена е $2.300 при 3 годишен договор. Включва създаване на онлайн магазин с валутна конверсия; приоритетна 24/7 телефонна поддръжка; персонализирани доклади и анализи за проследяване на ефективността на магазина и идентифициране на възможностите за оптимизация; неограничен брой служителски акаунти; конкурентни цени за търговци на едро; 200 POS Pro локации с Shopify плащания; продажба на едро/B2B.
Wix
Следващото ми предложение е Wix, платформа за създаване на уеб сайтове, където можеш да популяризираш бизнеса си и да създадеш онлайн магазин. Всъщност, с Wix можеш не само да персонализираш сайта си, да добавиш допълнителни функции и да го оптимизираш за мобилни устройства и търсачки, но също така можеш да създадеш и собствена електронна търговия. Можеш също така да изтеглиш приложението на твоето Android или iOS/iPadOS устройство, за да следиш отблизо онлайн магазина си. Въпреки това ще можеш да избереш дали да закупиш персонализиран домейн с името на твоята фирма или да използваш безплатния домейн от трето ниво wix.com.
Ако искаш да създадеш свой онлайн магазин с Wix, отиди на главната страница на услугата и кликни върху Create Your Store. Ако все още нямаш акаунт, регистрирай се или влез с акаунт Google или Facebook, след това следвай инструкциите, за да персонализираш своя магазин онлайн.
Wix предлага пет различни абонаментни плана, които отговарят на всички нужди, но искам да уточня, че версията Light не разполага с функция за електронна търговия.
Абонаментен план Light – месечната му цена е $17, предоставя основни функции, 2 сътрудници, 2 GB място за съхранение, Light marketing suite, безплатен едногодишен домейн.
Абонаментен план Core – месечната му цена е $29, 5 сътрудници, 50 GB място за съхранение, Basic marketing suite, безплатен едногодишен домейн, Basic site analytics, приема заплащания, Basic eCommerce, основна електронна търговия до 50 000 стоки и dropshipping от Modalyst с 25 продукта.
Абонаментен план Business – месечната му цена е $36. Включва: 10 сътрудници, 100 GB място за съхранение, Standard marketing suite, безплатен едногодишен домейн, Standard site analytics, приема заплащания, Standard eCommerce, основна електронна търговия до 50 000 стоки и dropshipping от Modalyst с 250 продукта.
Абонаментен план Elite – месечната му цена е $159 и включва: 15 сътрудници, неограничено място за съхранение, Advanced marketing suite, безплатен едногодишен домейн, Advanced site analytics, приема заплащания, Advanced eCommerce, основна електронна търговия до 50 000 стоки и dropshipping от Modalyst с 50.000 продукта, Advanced developer platform.
Абонаментен план Enterprise – включва всички функции на плановете Business и Elite, неограничен брой сътрудници, управление на няколко сайта, SSO достъп, персонализирани шаблони, цена при запитване.
Все пак, ако имаш нужда от допълнителна помощ, можеш да се свържеш с Помощния контактен център на Wix.
Още сайтове за онлайн продажби
Magento - тази система за управление на съдържанието е предназначена за хора, които вече имат известна техническа подготовка. Всъщност това е стабилен инструмент, подходящ за големи електронни търговци и е SEO оптимизиран. Благодарение на предлаганато множество от разширения и шаблони е изключително персонализируем и затова е необходима известна техническа подготовка, за да можеш максимално да се възползваш от него.
Ако имаш подходящи технически умения, можеш например да създадеш своя електронна търговия от нулата, персонализирайки я както искаш, като инсталираш CMS на отделно закупено уеб пространство, към което да добавиш също така отделно закупен домейн.
Prestashop - този CMS софтуер (Content Management System/Система за Упрвление на Съдържание) е един от най-разпространените онлайн и ти позволява да инсталираш на твоя уебсайт интуитивна и цялостна платформа за управление на електронна търговия. Освен че предоставя в основния пакет много безплатни инструменти за управление на плащания, поръчки и клиенти, Prestashop може да бъде разширен благодарение на инсталирането на допълнителни безплатни или платени модули, богати на функции. Това е едно от най-популярните решения за тези, които за първи път се доближават до електронната търговия.
Как да продаваш онлайн безплатно
Ако не искаш да отвориш своя собствена електронна търговия, можеш да се обърнеш към един от онлайн магазините, които ти позволяват директна продажба на предмети и стоки. В следващите редове ще ти изброя няколко предложения, които се надявам да ти бъдат полезни.
eBay
Друго решение, което може да те заинтересува, е eBay. Първоначално създаден през 1995 г. като търговски сайт, порталът се разраства до момента, в който се превръща в основен избор за много търговци. В eBay могат да продават както частни лица, така и фирми, както безплатно, така и чрез платени абонаменти.
Можеш да продаваш в eBay безплатно малък брой артикули, стига да плащаш комисионни за успешните продажби. Ако продаваш редовно голям брой предмети, можеш да отвориш магазин в eBay за £27 месечно, включващ 250 безплатни обяви всеки месец.
В случай, че искаш да отвориш онлайн магазин с ДДС, винаги можеш да избереш един от трите професионални абонаментни плана. Повече информация тук .
Shop package Basic - започни твоя бизнес с намалени такси и инструменти, които да ти помогнат да растеш.
Shop package Featured - премини на следващото ниво с повече безплатни обяви, опаковка eBay за доставките, безплатни международни обяви и още много.
Shop package Anchor - разшири бизнеса си с увереност, неограничен брой обяви с фиксирани цени и увеличаване на продажбите.
Amazon
Един от най-известните сайтове за онлайн пазаруване е Amazon. Вероятно свързваш името му само като сайт за пазаруване и никога не си мислил много за възможността да продаваш онлайн в Amazon, но знай, че можеш да отвориш твоя акаунт на продавач и да продаваш твоите стоки в тази световноизвестна платформа.
Amazon , както можеш да се досетиш, удържа комисионни от продажбите и предлага допълнителни услуги за търговците. Например, можеш да се възползваш от логистиката на гиганта на електронната търговия или да използваш складовете на Amazon, за да съхраняваш стоки за незабавна доставка.
Индивидуален абонаментен план – това е идеалното решение, ако продаваш по-малко от 35 артикула месечно, не планираш да рекламираш или да използваш усъвършенствани инструменти за продажба. Цената е £0.75 (без ДДС) за всеки продаден артикул + допълнителна продажна такса.
Професионален абонаментен план – идеален е, ако продаваш повече от 35 артикула месечно, искаш да рекламираш твоите продукти и искаш да използваш усъвършенствани инструменти за продажба. Цената е £25 (без ДДС) за всеки продаден артикул + допълнителна продажна такса.
Допълнителна информация можеш да прочетеш тук.
Да продаваш в Amazon означава да достигнеш до голям брой клиенти, но както видяхме, не е безплатно. Всъщност има различни видове търговски акаунти, всеки от които има свои собствени фиксирани разходи и комисионни.
Etsy
И накрая, искам да превлека вниманието ти върху един онлайн магазин, който е по-малко известен от вече споменатите, но много популярен в областта на изкуствата и занаятите. Името на портала е Etsy и е специално създаден, за да позволи на занаятчии и художници да продават онлайн без излишни разходи. Регистрацията е безплатна, а разходите за обявите са в порядъка на няколко цента.
Ако искаш да продаваш ръчно изработени стоки, със сигурност Etsy е много полезен сайт. Също така, позволявайки създаването на реклами и маркетингови кампании, можеш дори да помислиш за разширяване на твоя бизнес. Има приложение за търговци, предназначено за Android и iOS/iPadOS, за да можеш да управляваш онлайн магазина си много по-ефективно.
Цената за публикуване на обява са €0.18 за период от четири месеца или до продажба на продукта. Към тази тарифа се добавя комисионна в размер на 6,5% от продажната цена (включваща доставките). За повече информация кликни тук.





